Saturday, October 01, 2005

Bertatih-tatih

Tatih....tatih....that was the word being used when we start to walk..eheh...1st time get involved in blog creating....tak tau la aper ropernye.

To sharpen you writing skills? Bukannyer nak jadi writer pun. To sharpen your time management skills? Ndak buat haper, 'tak de maknenye' ngan blog ni...apa2 pun, org kata...org kata la, blog ni is an Electronic Diary. Diary dipaparkan on the net?? Hmm..does it make sense??? Ntah, mungkin ye tak ye je......

Percubaan utk bertatih-tatih dlm menulis blog aku mulakan di dlm bulan al-mubarak ni 1426H. Moga dapat keberkatan bulan Ramadhan ni. Sempena bulan Ramadhan ni, aku pasang niat baru. Rasa2 nak terawih berjemaah kat surau. Surau belakang rumah pun tak penah gi jemaah sejak dah besar pnjg nih....betaper la. 'Dah besar pjg, tak dok rumah' (alasan dok asrama). Dah blk asrama....'selalunya balik kampung' (alasan lagiks). Dah habis skolah....sambung belajar....(btol jugak, jemaah kat kolej kot, could be). Dah tua2 ni? (Anak nak tinggal ngan sape? Kecik lagi, takkan nak bawak gi jemaah)....alasan..alasan.... Tapi kengkadang alasan tu leh pakai, bukan saje direka cipta.

Tahun ni pun lom leh pegi lagi, Farah is only going to 4, kang tak terawih, kejar dia laks satu kampung, kes naya nih. Bila tanya dia.
Ibu : Esok Farah nak puasa tak?
Farah : Puasa tu mcm mana?
Ibu : Puasa tak leh mkn, tak leh minum sampai maghrib.
Farah : Habis tu kalau Farah haus mcm maner? Tak boleh minum?
Ibu : Tak boleh..kena tunggu sampai maghrib.
Farah : Ooooo...sampai maghrib baru boleh minum?
Ibu : A'ah.
Farah : Tanak lah.....
Sabor je la, tanyer macam bersetuju jeks...

Ni la kes aku, relevan tak alasan yang aku beri. Takpe, buleh solat kat umah je. Aku pasang niat lagi, nak khatam quran bulan puasa ni. Aku nak try test tengok, berjaya tak. Kalau berjaya??? Yeeehaaa!!! Aku akan gemparkan blog aku nih.....InsyaAllah, akan ku terai..eeheh...

No comments: