Saturday, October 31, 2009

Kesempatan

Aku rasa, mcm diorang ni sesuka je nak mengambik kesempatan la. Aku rasa mcm dipergunakan je. Naper aku redha je ni? Kengkadang aku ni ngok jugak, ikutkan aje apa org kata, macam bodoh pun ada gak ni, rasanya. Ikut rasa diorang je, tapi rasa aku ni nak simpan kat mana. Asik nak jaga hati orang je, hati sendiri???

Masa diorang rasa nak bercerita tu, tehegeh2 datang, tapi bila agak2 gumbira di sana, aku pun tak perlu kot. Tu la aku cakap, aku ni kengkadang ngok ngek jugak. Ye la, bila dah orang datang tu, aku tak sampai hati pulak nak buat derk je. Aku layankan aje, lupa apa dah orang buat, tak sedar. Mungkin aku ni memang tak berapa reti nak simpan kot apa yg orang buat kat aku, tu pasal la orang mudah aje ambik kesempatan.

Pandai plak aku tulis sebelum ni, kengkadang kita kena jadi 'selfish'. Kena pikir diri sendiri dulu, baru pikir orang, sebab selama ni takde plak org nak pikirkan aku, semua pikir diri masing2 dulu.

Talk to myself : "be firm !!!"

4 comments:

Anonymous said...

ish ish ish...
hmmm...
apa yg mampu dipenuhi tu buatlah..
yg tak mampu, tesilap pecaturan, masalah tetiba melanda tu mampu ckp sori je lah..
ketentuan Tuhan..
hehe...
lagipun kekadang dalam kita rasa kita utamakan org dan cuba jaga ati org.. tanpa kita sedar sbnarnye org pun terasa ngan kita..
ish..
tapi tu lah...
kalo kita ni jenis tak sibuk hal org..
so org len tu please la jgn la asek suka ngat nak bawak citer bebukan ni..
tak penat ke weh..
ish ish ish..
nak kanan ke kiri??
depan belakang???
tapi dalam perasaan rasa dipergunakan dan tidak dipentingkan tu..
ada org yg sentiasa hormat dan pikirkan la jugak hal ekau..
cuma salah silap tu menda biasa sbb kita tak mampu memenuhkan semua kehendak org..
kekadang menda berlaku tu ketentuan Tuhan...
jd takpelah..
dalam reramai tu ada yg amek tau, amik berat dan hormat kat ekau..
cuma perasan atau tak jer..
paling kurang pun ekau ada keluarga sendiri dan kak yosh dan upin yg tentu pikirkan mak ae..
huhuhu...
mulut dan perangai org tak leh nak tampal ngan tape, tak ley nak duga..
selagi tak salah..
apedehal...
huhuhu..
ish selalu macam jauh beza ngan original post..
hahaha

Lya said...

kasik penampar je!

nonie said...

Ntah..panjang ngat comment yang pertama, saya iye kan je la...byk btol nyer tu.

Lya : Aku rasa nak buat jugak..tapi tak sampai hati la plak

Anonymous said...

balas-membalas tu x menyelesaikan apa2 pun..buat bertambah je musuh yg ada..sabar je nonie..tuhan tu adil..lagipun sabar tu kan separuh drpd iman..wat dek je..insyaallah kepuasan bersabar tu lebih puas dr balas membalas tu..